Pokrenuli ste svoj sajt, uložili novac u moderan dizajn, unajmili sjajne pisce da kreiraju sadržaj, krenuli možda čak i sa reklamiranjem i šta sad? Kako da Google prepozna i rangira vaš sajt visoko u rezultatima pretrage?
Naravno da svi žele da se nađu na prvoj strani Googla ali to je mnogo teže nego što mislite. Neki ljudi godinama isprobavaju različite strategije pre nego što dođu do svog cilja. Međutim, ako ste spremni da uložite novac u razvoj vašeg brenda, postoji način kako da ubrzate ovaj proces.
Samo je potrebno da vašu veb prezentaciju promovišete na drugim sajtovima. Verovatno ste čuli za termin link builidng, odnosno glavnu komponentu ove strategije, backlinkove. Search Engine Optimizacija se konstantno bavi ovom temom i često ističe da bez backlinkova nema napredovanja.
Teško je precizirati broj veb-sajtova u ovom trenutku, ali procenjuje se da ih ima više od milijarde. Stoga, ukoliko želite da budete na prvoj strani Googla, pripremite se na žestoku konkurenciju. Nije lako održati kontinuitet i dovoditi posetioce svakodnevno na vaš sajt.
Prvenstveno se treba posvetiti optimizaciji, a upravo tu beklinkovi sa srpskih sajtova pokazuju svoj pun potencijal. Hajde malo da se pozabavimo ovom tematikom, rešimo neke nedoumice i pomognemo vam da rangirate vaš sajt bez previše muke.
Backlinkovi nastaju kada jedan sajt povežemo sa drugim. Drugim rečima, backlink predstavlja ulaznu vezu koja preusmerava korisnika sa jedne veb stranice na drugu i ukazuje da veb-sajt ima određeni autoritet. To bi značilo linkovi sa srpskih sajtova vode ka vašem sajtu.
Postoje dva tipa linkova:
Oni imaju za zadatak da povežu stranice unutar istog sajta. Interni linkovi su važni za SEO jer Google Search Central može da kreira linkove koristeći anchor fraze i tako pokazati Googlu koje stranice treba da se rangira.
Interni linkovi takođe pomažu da se veb-sajt brže indeksira i ukoliko se ovaj posao pravilno odradi, može uticati na poziciju vašeg sajta.
Eksterni linkovi koju upućuju na vaš sajt nazivaju se backlinkovi i mnogo više utiču na rangiranje nego interni linkovi. Ako posvetite pažnju kreiranju kvalitetnog sadržaja privući ćete druge sajtove i blogere da linkuju vašu stranicu i tako na prirodan način doći do novih čitalaca.
Uz pomoć samo nekoliko kvalitetnih backlinkova vi se možete probiti na prvu stranu Googla. Naravno da ovo dosta zavisi i od konkurencije. Ukoliko je konkurencija velika, trebaće vam i veći broj relevantnih backlikova kako bi se vaš sajt dobro rangirao.
Ako vaša veb stranica ima dosta backlinkova sa dobro rangiranih sajtova, onda Google to prepoznaje tako što vam dodeljuje autoritet i poziciju. Na taj način se poboljšava vaš rang na pretraživaču i raste broj organskih poseta.
Nažalost, nisu svi backlinkovi isti. Dok neki nemaju nikakva uticaj na vaš sajt, drugi će vam čak i naštetiti. Ali, hajde da vidimo koje komponente čine jedan dobar backlink.
Morate imati jasan i specifičan anchor tekst ukoliko želite da određena stranica linkuje ka vama. Ovo ne samo da će biti korisno za posetioce sajta već i za pretraživač. Napravite anchor tekst koji će čitaocima nagovestiti šta dobijaju ukoliko kliknu na link.
Sa druge strane, pretraživač će koristiti ključne reči pomenute u anchor tekstu kako bi shvatio sadržaj stranice. Hajde da testiramo ovu teorija, na koja od dva anchor teksta biste prvo kliknuli:
Klikni ovde!
Saznajte kako anchor tekst unapređuje vašu backlink strategiju!
Nadamo se da ste izabrali drugu opciju!
Ranije smo spomenuli da backlink treba da vodi ka relevantnom sajtu, ali šta to tačno znači? Relevantan sajt pruža pouzdan sadržaj, potkrepljen je dobrim izvorima i redovno se ažurira. Drugim rečima, smatra se stručnjakom u svojoj oblasti.
Na primer, čitaoci zainteresovani za otvaranje firmi mogu da pročitaju više onlajn blogova ili članaka na tu temu, ali bi verovatno konsultovali sajt Agencije za privredne registre, da ponovo potvrde sve informacije i tretiraju ih kao najmerodavniji izvor na tu temu .
Naravno da ne moraju svi linkovi da potiču od APR-a, ali imajte na umu slične karakteristike kada pretražujete relevantne sajtove. Takođe treba voditi računa o link-graph-u, odnosno koliko je klikova vaš sajt udaljen od određenog relevantnog sajta i sadržaja na njemu. Što manja razdaljina, veće su šanse za napredovanje.
Backlink nije tu samo da zauzme prostor i služi kao SEO metrika – on bi trebao da poboljša iskustvo čitaoca. Backlinkovi moraju biti povezani sa sadržajem u kome se nalaze i da zapravo pružaju dodatne informacije. Razmislite o tome iz perspektive čitaoca – backlink neće dodati nikakvu vrednost ako dovode čitaoce na potpuno nepovezane sajtove.
Treba posebno obratiti pažnju na backlinove koje dolaze:
Čuli ste za White Hat i Black Hat SEO. Prva strategija se zasniva na legalnom link buildingu, dok druga donosi kratkotrajne rezultate i može biti štetna dugoročno. Treba napomenuti da se problematični backlinkovi ne stvaraju uvek namerno, zato je potrebno detaljno proveriti sajt na kojem se nalaze backlinkovi i koji vode do vaše stranice. Najbolje bi bilo da se srpski linkovi koriste sa proverenih sajtova.
Pretraživači redovno prikupljaju informacije i odlučuju gde da rangiraju veb stranice u rezultatima pretrage za bilo koji upit. Kako vaše stranice akumuliraju više backlinkova, njihova pozicija se povećava – što im daje bolju vidljivost i više organskog saobraćaja.
Slično kao kada pronalazite nove stranice klikom na linkove, botovi pretraživača prate odlazne veze da bi otkrili stranice koje još nisu indeksirali.
Proces popisivanja počinje sa stranicama koje su prethodno bile indeksirane, tako da ako ste upravo pokrenuli novu stranicu, backlink na uspostavljenom sajtu može pomoći Google-u da je brže pronađe.
Pretraživači uzimaju tragove iz domena koje smatraju relevantnim. Kada sajt koji je već dobio odobrenje od Googla pošalje posetioce na vašu stranicu, deo kredibiliteta tog sajta prelazi na vašu stranicu. Ovi dobro zarađeni backlinkovi obično su dobar pokazatelj za Google da povezane stranice imaju relevantan i koristan sadržaj.
Backlink sa pažljivo odabranog, relevantnog sajta ne samo da povećava saobraćaj već može da podstakne konverziju i dovede potencijalne klijente na vaš sajt. Pod pretpostavkom da se čitalačka publika referentskog sajta dobro poklapa sa vašom, vi unosite legitimne izglede u svoj tok prodaje kako bi i ostale vaše strategije konverzije mogle da se aktiviraju.
Link building je deo sveobuhvatne SEO strategije i služi kao podrška naporima za kreiranje sadržaja. Još bolje: backlinkovi imaju duži vek trajanja od oglasa ili marketinških kampanja, kao na primer email marketing. Backlinkovi obično ostaju na domenu koji upućuje i nastavljaju da rade za vaš veb-sajt dugo nakon što su postavljeni.